משבר קואליציוני: האם נתניהו מתכוון לפטר את ישראל כץ?

ביום רביעי האחרון הודיע מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ש-17 מתוך 20 העבודות בשבת ניתנות לדחייה, ואילו היום נדהמו משרד ראש הממשלה והסיעות החרדיות לגלות כי השר כ"ץ הורה לבצע את כל 20 העבודות דווקא בשבת
איתי גדסי No Comments on משבר קואליציוני: האם נתניהו מתכוון לפטר את ישראל כץ?

חיים כץ לנתניהו: "תשקול שוב לפני שאתה מפטר את שר התחבורה כץ" • לשכת נתניהו: "השר כ"ץ מעצים את המשבר שהוא יצר במו ידיו" • גורמים: "מדובר במשבר יזום ומיותר מצד כץ שנועד לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי"

נתניהו וכץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ביום רביעי האחרון הודיע מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ש-17 מתוך 20 העבודות בשבת ניתנות לדחייה, ואילו היום נדהמו משרד ראש הממשלה והסיעות החרדיות לגלות כי השר כ"ץ הורה לבצע את כל 20 העבודות דווקא בשבת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 בעקבות סערת הרכבת. גורמים טוענים כי נתניהו שוקל לפטר את כץ.

זו ההודעה החריפה נשלחה מלשכתו שלראש הממשלה: "ראש הממשלה הנחה להשהות את העבודות ברכבת בשבת הקרובה ותוך 72 שעות להביא את הנושא להכרעה. ראש הממשלה קיבל החלטה זו אחר שהתקבלו דיווחים סותרים ממשרד התחבורה על נחיצות העבודות בשבת, סתירות שיצרו משבר אמון חריף עם השר כ"ץ.

5 דקות לפני כניסת שבת ביטל נתניהו העבודות ברכבת

רק לפני חודש נפגש כ"ץ עם ראשי הסיעות החרדיות והבטיח להם שלא יבוצעו עבודות כלשהן בשבת. זמן קצר לאחר מכן, אחר שכ"ץ נכשל בניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד, הדהים שר התחבורה את ראשי הסיעות החרדיות כשנתן הנחיות לבצע עשרות עבודות בשבת. כ"ץ טען שהכרחי לבצע את העבודות בשבת ולא בימי חול כדי לא להפריע לתנועה. אך טענה זו נסתרת על-ידי עובדה שכ"ץ הסתיר ממשרד ראש הממשלה, שהוא עומד להשבית בקרוב את תנועת הרכבות לשמונה ימים רצופים, לרבות בימי חול. השבתה זו צפויה ליצור עומסי תנועה רבים ולפגוע קשות בציבור הנוסעים, לרבות בנסיעות החיילים.

ביום רביעי האחרון הודיע מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ש-17 מתוך 20 העבודות בשבת ניתנות לדחייה, ואילו היום נדהמו משרד ראש הממשלה והסיעות החרדיות לגלות כי השר כ"ץ הורה לבצע את כל 20 העבודות דווקא בשבת. אין דרך להבין את פעולותיו של כ"ץ אלא כניסיון מכוון להביא למשבר מיותר עם החרדים כדי לערער את יציבות הממשלה. ככל הנראה, כ"ץ מנסה לצבור נקודות בקרב הציבור הרחב שאינו מצוי בפרטים על-ידי חילול שבת שייצור משבר עם החרדים. השר כ"ץ מעצים את המשבר שהוא יצר במו ידיו".

מקורבים לראש הממשלה אמרו הערב כי "מדובר במשבר יזום ומיותר מצידו של השר ישראל כץ שנועד לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי או לחליפין לפגוע בתדמיתו של ראש הממשלה בציבור הכללי.

"מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת. ניתן היה לבצע את העבודות במועדים אחרים שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי לא בנוסעים ולא בחיילים. למשל, ניתן היה לשלב את העבודות בהשבתת הרכבת לשמונה ימים שתתקיים בשבועות הקרובים באישור משרד התחבורה. ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד.

לדברי הגורמים בלשכת רה"מ: "ראש הממשלה מזועזע מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים, ועושה הכל כדי למזער למינימום את הפגיעה בציבורים הללו ביממה הקרובה. על כן סיכם ראש הממשלה עם שר הביטחון להעמיד אוטובוסים לרשות החיילים ביממה הקרובה, וכן מנחה ראש הממשלה את משרד התחבורה לתגבר את קווי התחבורה הציבורית בין ת"א לחיפה באוטובוסים נוספים.

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ מקבל חיזוק משר העבודה והרווחה חיים כץ שקרא לראש הממשלה שלא לשקול כלל את פיטורי ישראל כץ.

חיים כץ אמר כי "שר התחבורה ישראל כ״ץ עושה עבודה מצויינת ונוהג בנושא העבודות ברכבת ישראל באופן ממלכתי ובהתאם לחוק ולטובת כלל הציבור במדינת ישראל.

"כשר שממונה על מתן היתרי העבודה בשבת אני קורא לרוה״מ לשבת ולהידבר על מנת להביא לסיום המשבר ופתרון הבעיה עם המפלגות החרדיות אמר שר הרווחה והוסיף "אני בעד שמירה על הסטטוס קוו בכל הקשור להעסקת עובדים ביום המנוחה השבועי ובכוונתי להמשיך ולהפעיל סמכויותיי בהתאם לעילות שבחוק שעות עבודה ומנוחה כפי שהיה עד כה".

בעקבות הסערה סביב משבר השבת, סיעות האופוזיציה דורשות דיון פגרה בכנסת בנושא משבר השבת.

העיתונאי עמית סגל כתב הערב כי "החרדים הועלו על עץ שאינו מאפשר להם לאפשר ולו עבודה אחת בשבת. נתניהו במצוקה ממשית".

 

 

 



0 תגובות